Habosbabos > Egyéb  > 20 gyakorlati tipp esküvőtök napjára

20 gyakorlati tipp esküvőtök napjára

A gyakorlatias jellegű esküvőszervezési tippek minden kincset megérnek, hiszen egy cseppet sem szépítenek a valóságon. Lehet, hogy hatalmas munka a szertartás és a lakodalom lebonyolítása, de egy esküvői határidőnaplóval és ezekkel a tippekkel könnyedén haladhattok végig az esküvőszervezés lépésein.

Egy Facebook csoportban bukkantunk rá Varga-Kerekes Réka tanácsaira, amiket – hacsak nem vagytok varázslók – érdemes megfogadnotok, így a lehető legjobban felkészülhettek az esküvőtök napjára, és még esküvőszervezőt sem kell fogadnotok.

Következzenek Réka tippjei.

Kedves Menyák! Mi már összekötöttük az életünket hivatalosan is a drága szerelmemmel, de úgy gondoltam, írok pár jó tanácsot, ami szerintem érdemes mérlegelni az esküvőszervezés folyamán, hogy minden zökkenőmentesen menjen.

1.Kezdd el időben a szervezést! Amikor az időpontot lefoglaltátok, akkor kezdjetek neki a szervezésnek. Legalább nagy vonalakban gondoljátok át, hogy milyen stílust szeretnétek, egyezzetek meg abban, hogy mi az, ami biztos ne legyen, ez is egy támpont.

pixabay.com

2. Mindenről írjatok szerződést! Sajnos nálunk is előfordult kisebb kellemetlenség a szervezés folyamán, de szerencsére még volt időnk orvosolni rajta és többször szükség volt a szerződésre az esemény közben és után. Ehhez kapcsolódva:

3. Vigyétek magatokkal a nagy napra az összes szolgáltató szerződését! Adjátok oda valakinek a szerződéseket (örömapa, örömanya, stb.) vagy azok másolatát, és tegyék be a kocsiba, inkább legyen ott és ne kelljen, mint ne legyen ott, de szükség legyen rá.

4. Erősítsetek rá a létszámra! Az is előfordult, hogy az esemény előtt 2 estével hívtunk fel valakit teljesen véletlenül és csak megemlítette, hogy hozna még valakit, de majd odatolunk neki egy széket… Hát az idegbaj kerülgetett, hogy a bedíszített teremben, hogy fog kinézni a bedíszítetlen szék, ráadásul kevesebb kaja lett rendelve… Szóval az esemény előtt 2 héttel írjatok körbe egy üzenetet/e-mailt vagy telefonáljatok körbe, hogy biztos jönnek-e.

5. Erősítsetek rá az időpontokra! Ha nem szeretnétek, hogy a szertartás közben toppanjon be a késős rokon vagy szomszéd néni, ezért amikor az esküvő előtt körbekérdeztek létszám ügyben, akkor ismételjétek el, hogy mi az a legkésőbbi időpont, amire megérkezzenek (mondjatok 5 perccel hamarabbit).

6. Technikai kérdés: Legyen nálatok legalább 4 pótharisnya. Ha a legjobb minőségű harisnyát is választod, akkor is előfordul, hogy sietned kell, kissé megizzadt a lábad és a nagy öltözködés hevében szép nagy lyuk lesz a harisnyán. Én ötöt vittem, el is fogyott, mind.

pixabay.com

7. Vigyél váltócipőt! Bármennyire is szép és elegáns az a magas sarkú cipő, amit választottál, vigyél váltócipőt. Ha az nem is a legszebb, legújabb, azzal ne foglalkozz. Senki nem fogja a lábad nézni akkor már. Az a lényeg, hogy jól érezd magad tánc közben is (persze, akik eleve lapos talpú, kényelmes cipőben mennek, azokra ez a dolog nem vonatkozik).

8. Próbálj meg eleget aludni! Tudom, hogy izgulunk, meg várakozunk már sok ideje, de hulla fáradt leszel hajnali 3-ra, ha az esküvő előtt nem tudsz jól aludni. Kérj meg egy barátot vagy valakit, aki nyugtató hatással van rád, hogy aludjon ott veled, beszélgessetek és próbálj meg minél hamarabb elaludni, hogy kipihent legyél a nagy napon.

9. Egyél és igyál eleget! Azt is megértem, hogy van, akinek egy falat nem megy le a torkán, de ha nem szeretnél szédelegni és/vagy összeesni, legalább néhány falatot egyél óránként. Egy kis zabpehely, kifli, gyümölcs, stb. Igyál is eleget, többet is, mint szoktál. Az izgalom miatt van, akinek többet kell pisilni, illetve a sok táncolás miatt többet izzadhat az ember, így a fejfájás elkerülése végett érdemes sokat inni.

10. Mindig legyen a közeledben valaki, aki segít. Ha zsepi kell, vagy wc-re kell menned és nagy a szoknyád, ha harisnyát kellene cserélni, ha kicsúszott a hajdíszed, és érzed, hogy rosszul áll, de nem tudod megigazítani, ha már rajtad a ruha és elfelejtetted felvenni a cipőd előtte, és még sorolhatnál. Legyen ott az anyukád/mamád/tesód/legjobb barátnőd/akit szeretnél, hogy mindig tudj kire támaszkodni.

pixabay.com

11. Őrizd az értékeidet! Bár tudom, hogy senki sem feltételezi a vendégekről és a személyzetről sem, hogy véletlen vagy éppen szándékosan eltulajdonítana valamit, főleg nem egy esküvőn, de hallottunk már ilyenről is. Vagy bízzátok rá valakire az ajándékokat, aki vigyázza este, vagy béreljetek egy szobát, ha hotelben lesztek, ahol van széf, amibe be tudjátok tenni a legfontosabb dolgokat.

12. Mindenből egy keveset! Ne használj többet semmiből, mint amennyit szoktál. Gondolok itt parfümre, dezodorra. Ha túl sokat fújsz, akkor a vendégek elszédülnek és lehet, hogy neked is hányingered lesz és majd nem is tudod, hogy miért. Belestem abba a hibába, hogy 3x annyi dezodort fújtam magamra, biztos, ami biztos és darabokban potyogott a hónaljamról, szóval ruha le, mosakodás, ruha fel és újra az egész. Maximum majd rápótolsz útközben, de előre ne használj túl sokat.

13. Mindenből egyél, ha bírsz! Ha tudsz, mindent kóstolj meg, mindenből 1-2 falatot, hogy emlékezz az ízére és a végén ne legyen az az érzésed, hogy elszalasztottál valamit.

14. Élj meg minden pillanatot! Nem számít, hogy leszakadt egy darab a ruhából (nálunk is volt, leszakítottuk, hogy ne lógjon, senkinek sem tűnt fel), hogy nem úgy sikerült a tánc, hogy leesett a hajdíszed, hogy elszakadt a harisnyád, hogy hamarabb érkeztél, hogy nem úgy áll a hajad… Csak legyél boldog. Az esküvőd napja ez, ma végre hivatalosan is összekötitek az életeteket, legyél olyan boldog, hogy azt az érzést sose felejtsd el!

15. Válassz megfelelő szolgáltatókat! Informálódj, kérdezősködj, érdeklődj, hogy a lehető legjobb szolgáltatókat válaszd! Fontos, hogy legyen valaki (vőfély, ceremóniamester, egy jó barát), aki a saját medrében tereli az eseményeket, hogy Ti egymásra tudjatok koncentrálni és ne az legyen, az első gondolatotok, hogy akkor hogy is tovább.

pixabay.com

16. Beszélgess mindenkivel, járj körbe! Minden vendég szeretné, ha egy kicsit vele is foglalkoznál, beszélnél pár szót, ott lennél, mert hát miattatok jöttek ide. Így ha végeztetek a vacsorával, vagy épp előtte, illik körbejárni, jó étvágyat kívánni, beszélni pár szót, egy puszi, egy ölelés és mindenki azt érzi majd, hogy velük is foglalkoztak.

17. Alkohol csak mértékkel! Házigazda, szervező és főszereplőként a legjobb az, ha minden pillanatra emlékszel. Nem azt mondom, hogy ne igyál semennyit se. Rád van bízva, de én nagyon örülök, hogy mindenre emlékszem.

18. Mulass, amennyi csak a csövön kifér! Ha szeretsz táncolni, akkor csapasd neki! Táncolj, énekelj, amennyi csak jól esik. Ha táncoltok, akkor a vendégek is kedvet kapnak, még ha egyébként nem is annyira táncos lábúak. Kérd fel őket, ha potenciált látsz bennük és táncolj. Ha nem szeretsz táncolni, akkor térj vissza a 16-os pontra és ismételd meg tízszer.

19. Csakis bosszúmentesen! Nincs szükség bosszankodásra, rosszkedvűségre. Ha bármi idegesítene, nem úgy lenne, ahogy szeretnéd, akkor is csak engedd el, mosolyogj. A stressz nem a mai napra való!

20. Légy nagyon-nagyon boldog! Hisz ez a TI nagy napotok, megérdemlitek a boldogságot!

Ugye, milyen jól hangzik? Nyomtassátok ki magatoknak ezt a listát, és máris minden sokkal gördülékenyebb lesz, meglátjátok! Jó esküvőszervezést kívánunk!

Megosztás