Habosbabos Esküvői Magazin > Esküvőszervező

Inspirációk

A rendezvényszervező folyamatosan tartja a kapcsolatot a szolgáltatókkal, koordinálja az eseményeket az esküvő napjáig. Kézben tartja a költségvetést, leveszi az ifjú pár válláról a szervezéssel járó stresszt, és felelősséget vállal az esküvő tökéletes lebonyolításáért.

  • Esküvőszervező: tippek, tudnivalók, árak

    Akár most álltok neki az esküvőszervezésnek, akár már nyakig benne vagytok a munkálatokban, biztosan tudjátok, hogy egy esküvő megszervezése és lebonyolítása nem...

  • Horavecz Renáta, a Wonderfulweddings esküvőszervezője

    Horavecz Renáta, a Wonderfulweddings esküvőszervezője. A vőlegénycsere-akció fedőnéven futó hadművelet olyan elképesztő sztori, amit eddig még csak amerikai filmekben láthattunk. El tudjátok hinni, hogy az...

  • Puchardt Anita – Ani, az esküvőszerveződ!

    Egy jó esküvőszervező olyan lehet számotokra, mint a legtökéletesebb menyasszonyi ruha, amiről korábban csak álmodoztatok, most viszont rátaláltatok, és többé nem eresztitek....

Összes kapcsolódó cikk

Esküvőszervező

Az esküvőszervező olyan szakember, aki egy esküvő megtervezésében és szervezésében aktív, folyamatos, és hatékony szerepet vállal. A szervezéssel járó stresszt, és tengernyi teendőt leveszi az ifjú pár válláról, felelősséget vállal az esküvővel kapcsolatos feladatok és a szolgáltatókkal történő együttműködés gördülékenységéért.




Az esküvőszervező feladatainak ismerete, munkájának díjazása és a szükséges kompetenciák elsajátítása, illetve kiaknázása Magyarországon még szinte gyerekcipőben jár, hiszen csupán az elmúlt években kezd népszerű lenni a párok körében a szolgáltatás igénybevétele. Ennek ellenére számos remek szakember dolgozik hazánkban, akik törekednek a profi hozzáállás, a prémium minőségű munkavégzés, és a kiváló kapcsolati tőke megőrzésére.

Az esküvőszervező feladata

Egy esküvőszervező feladata nagyon összetett. Az alábbi négy területen garantáltan rutinosan mozog, ennek köszönhetően hatékonyan végzi a munkáját, és a pároknak már csak az egyeztetés marad a feladatuk a szolgáltatókkal, és az anyagiakkal kapcsolatban.

I. Az esküvő megtervezése

Az esküvőszervezést komoly tervezés előzi meg, így körvonalazódik leghamarabb minden igény és elvárás a párok részéről.

Sok menyasszony és vőlegény küzd azzal, hogy tanácstalanok, bizonytalanok és ismeretlen terepen járnak, így nem tudják, milyen sorrendben kellene felkeresni a különböző szolgáltatókat, az anyakönyvvezetőt, és vajon milyen extra feladatokkal kell szembenézniük majd a szervezés alatt.

A tervezési szakaszban az esküvőszervező türelmesen elmagyarázza, hogy mi az esküvőszervezés menete, milyen lehetőségek vannak, és vázolja a felmerülő nehézségeket és problémákat is.

II. Az esküvői költségvetés kialakítása

A közös tervezést követően fontos, hogy minden párnak legyen egy esküvői költségvetése, amely minden fontosabb kiadás tartalmaz. Ezen kívül a váratlan kiadásokra is számítani kell, amelyekre egy külön keretet kell szánni a szolgáltatások árán felül.




Az esküvőszervező a körülbelüli árakkal tisztában van, és az extra szolgáltatások árát is bele fogja kalkulálni a költségvetésbe. Kiemelt feladata biztosítani, hogy a költségkeretet a pár ne lépje át, és a szolgáltatók is tartsák magukat a szerződésben foglalt árakhoz, és más paraméterekhez.

III. Egyeztetés és kapcsolattartás a szolgáltatókkal

Az esküvői költségvetés kialakítása után az esküvőszervező felkutatja a pár elképzeléseihez leginkább passzoló profi és rutinos szolgáltatókat, felveszi velük a kapcsolatot és mindenkitől begyűjti az árajánlatokat.

Az egyeztetésben és a konkrétumok megbeszélésében a pár is részt vesz, de a finomra hangolás már az esküvőszervező feladata. Közben természetesen továbbra is egyeztet a párral és a szolgáltatókkal, egészen az esküvő napjáig. A szolgáltatókkal kötött szerződéseket is folyamatosan szemmel tartja. Írásban, telefonon, és akár személyesen is tájékoztatja a párt a szervezés menetéről, és az esetlegesen felmerülő kérdésekről.

IV. Részvétel a nagy napon

Egy profi szakember nem engedi ki a keze közül a munkát. Ideális esetben részt vesz személyesen is az esküvőn, és kézben tartja a feladatokat. Erre azért van szükség, mert a hosszas szervezési és tervezési időszak után itt kerül minden szál össze, vagyis a munkájának gyümölcse az esküvő napján érik be. Egy jó szakember ezt a saját szemével ellenőrzi, és ha szükséges még, koordinálja.

Esküvőszervező vs. ceremóniamester/vőfély

Egy esküvőszervező és egy ceremóniamester/vőfély munkája között bár lehet némi átfedés, közel sem ugyanaz a kettő. Míg az esküvőszervezőnek elsősorban a tervezés, a szervezés, és a kapcsolattartás a feladata, addig a ceremóniamester és a vőfély gondoskodik a vendégek szórakoztatásáról, adott esetben a lakodalom hangulatáról, a vendégek tereléséről, útbaigazításáról, és az esküvői játékok levezényléséről.

Ideális esetben a két szakember összedolgozik, és egymást segítve szem előtt tartják azt, hogy az esküvő minden része meg kell, hogy feleljen a pár elvárásainak, és álmainak. Az esküvőszervező és a ceremóniamester ezért már ez esküvő előtt felveszi egymással a kapcsolatot, hogy egyeztessen a legfontosabb kérdésekben, és az esküvő menetéről is.

Az esküvőszervező azonban nem beszél mikrofonban, nem vezeti fel az esküvői menüt, nem segédkezik a menyasszonytáncnál, vagy a gyertyafény keringőnél. Sokkal inkább azt lesi, hogy megérkezett-e időben a virágdekoráció, a fotós, a videós, és a zenekar, illetve szemmel követi a catering útját, és a különféle speciális szolgáltatások, szolgáltatók, esetleg sztárvendégek munkáját. Így az összehangolt munka és a profi hozzáállás garantált lesz.

Esküvőszervező készségek

Egy jó esküvőszervező számos területen remekel, és ezeket hatékonyan szervezi össze egymással. Az alábbi készségekkel, képességekkel mindenképpen rendelkeznie kell ahhoz, hogy profin végezze a munkáját:

  • céltudatos
  • magabiztos
  • hatékony
  • összeszedett
  • maximalista
  • karakán
  • törekvő
  • motivált
  • felelősségteljes
  • eltökélt
  • jó fellépésű
  • profin kommunikál

A kiváló problémamegoldó képesség és a megfelelő kapcsolati tőke szintén elengedhetetlen ehhez a munkához, az pedig különösen jó, ha a szakember hivatásként tekint a munkájára.

Esküvőszervező árak

Az esküvőszervező munkája nagyon összetett, és mivel végigkíséri az esküvőszervezés és a nagy nap minden pillanatát, gyakorlatilag több héten, hónapon keresztül jelen van a párok életében. A díjazása is ennek megfelelően alakul.

Tartalmazza a szervezés, a folyamatos jelenlét, és az ún. „rendelkezésre állás” költségét, mégis azt lehet mondani, hogy az esküvőszervezők díja ezzel együtt is eltérhet egymástól. Igen nagy árbeli különbségekkel találkozhatunk, melyek annak a tényezőnek tudhatók be, hogy milyen feladatokkal bízzuk meg a szakembert, és részt vesz-e majd az esküvőn.




Egy komplett esküvő megszervezése nem ritkán 300.000-500.000 Ft között mozog, de találkozhatunk alacsonyabb összegekkel is, ez kb. 100.000-150.000 forintot jelent.  Az alacsonyabb díjazás valószínűleg csak néhány teendő megszervezését fedi, nem pedig a komplett ceremónia és az esküvő minden egyes elemének kidolgozását.

A gyanúsan alacsony összegért dolgozó esküvőszervező esetében felmerülhet a kérdés, vajon elég profi, rutinos és tapasztalt-e az esküvőnk megszervezéséhez. Ahhoz, hogy rábízzunk minden feladatot, érdemes alaposan utánajárni ennek a kérdésnek.

A bizonytalan és az elfoglalt párok számára egyaránt hatalmas segítséget nyújthat egy esküvőszervező jelenléte, de a nagyobb, 80, 100 vagy akár 200 fős esküvők esetében is érdemes igénybe vennünk profi szakember munkáját. Ez a szolgáltatás elképesztően sok lehetőséget hordoz magában, hiszen minden esküvőszervező a saját személyiségével is dolgozik. A kölcsönös szimpátia elengedhetetlen alapköve a hatékony és eredményes munkának, ezáltal a tökéletes álomesküvőnek.