Habosbabos Esküvői Magazin > Esküvőtippek  > 3+1 trükk, amit ismerned kell, ha esküvőt szervezel!

3+1 trükk, amit ismerned kell, ha esküvőt szervezel!

Esküvőszervezés közben szinte minden pár eljut arra a pontra, hogy szíve szerint visszamondaná az egész esküvőt, és a vele járó végeláthatatlan feladat áradatot. Ne álljatok meg a kisebb-nagyobb akadályoknál, mert léteznek olyan trükkök, amelyekkel jelentősen megkönnyíthetitek a saját munkátokat.

Egy esküvőszervezés rengeteg feladattal és stresszel jár, így szinte biztos, hogy lesznek olyan pillanatok, amikor legszívesebben kibújnátok a bőrötökből, hogy egy egzotikus szigeten szürcsöljetek egy színes koktélt ahelyett, hogy tíz teendőt próbálnátok kipipálni egyetlen nap alatt. Trükkjeinkkel ügyesen kézben tarthatjátok a problémákat, és átláthattok a káoszon!

Kategóriafüggetlen banner

1. Készíts esküvői költségvetés tervezetet

Sokkal átláthatóbb lesz minden esküvői teendő, ha nem csupán fejben tartjátok, de le is írjátok őket. Érdemes egy táblázatot készíteni az összes feladatról és kiadásról, azt is vezethetitek benne, hogy ki milyen feladatot vállal magára. Osszátok meg azokkal a barátokkal vagy családtagokkal, akik segítenek az esküvőszervezésben, és frissítsétek folyamatosan, hogy valóban naprakész legyen.

A költségvetés tervezet azért nagyon fontos, mert valamilyen formában kézben kell tartani az anyagi kiadásokat, ami csak akkor lehetséges, ha az árajánlatok beérkezése, és a szerződések aláírása után pontosan vezetitek a táblázatban az összegeket.

Fontos!

Tartsátok számon, hogy hol mennyi előleget/foglalót fizettetek eddig, és melyik szolgáltatóval hogyan egyeztetek meg a fizetés módjával és idejével kapcsolatban!

2. Bízz meg az esküvőszervezőkben!

Sajnos még mindig sok pár gondolja azt, hogy az esküvőszervezők munkája majdhogynem fölösleges, pedig el sem hinnétek, mekkora terhet vehetnek le a vállatokról. Rengeteg szolgáltatóval tartják a kapcsolatot, így könnyen javasolhatnak nektek profi fotóst, vőfélyt, esetleg olyan éttermet, ami minden igényeteknek tökéletesen megfelel. Ügyesen koordinálják a munkálatokat, és külön figyelmet fordítanak a problémás vagy túlzottan finom részletekre is.

Az esküvőszervezők gyakran nem csak az esküvő komplett megszervezését vállalják.

Sok esetben a párok akkor keresik meg őket, amikor az esküvő előtt pár hónappal lemondja pl. a fotós vagy az étterem a megbeszélt időpontra nyújtott szolgáltatás biztosítását, és hirtelen keresni kell helyette/helyettük egy másik szolgáltatót. Ilyen esetekben ne essetek pánikba, bízzátok egy profi szakemberre az SOS helyzet megoldását.

Meglátjátok, ő valószínűleg sokkal hatékonyabb és gyorsabb lesz az intézkedésben, mert pánik helyett azonnal tudni fogja, hogy kit keressen, és honnan kérjen segítséget!

3. Találd meg a tökéletes ceremóniamestert/vőfélyt!

Sokat gondolkodtatok már azon, hogy szükségetek lesz-e vőfélyre vagy ceremóniamesterre a nagy napon? Nos, anélkül, hogy rátok akarnánk hozni a frászt, muszáj felhívnunk rá a figyelmeteket, hogy az esküvő napján bizony számos olyan rizikótényező van, ami szakaszossá, akadozóvá teheti a nap menetét.

Tudni fogják a vendégek, hogy hol parkoljanak az étteremnél vagy a szertartás helyszínén? Megtalálják vajon az éttermet minden infó nélkül? Nem fognak lemaradni a lagzi fontosabb eseményeiről, mert nem kapnak időben tájékoztatást arról, hogy mikor lesz a torta felvágása, vagy éppen a nyitótánc?

Sokkal, de sokkal kevesebb dolog miatt kell aggódnotok akkor, ha egy profi vőfély, vagy egy profi ceremóniamester határozottan, de nem túl látványosan irányítja a vendégeket. Abszolút jó döntés megbízni bennük, annál is inkább, mert aki lelkiismeretesen végzi a munkáját, az a szervezés ideje alatt minden szolgáltatóval egyeztet majd a részletekről, és megnyugodhattok, hogy pontosan átlátja majd az esküvő menetét.

+1. Mondj nemet vagy bólogass mosolyogva

Igen, ezerszer is mondjatok nemet arra, amivel nem szeretnétek foglalkozni a szervezés ideje alatt. Bizony elég gyakran fordul elő, hogy az örömszülők, vagy a koszorúslányok megosztják veletek a jó tanácsaikat és ötleteiket, amitől ti legszívesebben kifutnátok a világból is. Nincs szükségetek még több részletre és szervezésre annál, mint amit már bevállaltatok, és hiába lelkesedik az anyósotok az arany krepp papírért, ha nektek feláll tőle a szőr a hátatokon.

Mondjatok nemet mindenre, ami egy cseppet sem tetszik nektek, vagy pedig vegyétek fel a legszebb mosolyotokat, bólogassatok vidáman minden kedves tanácsra, majd tegyetek mindent pontosan úgy, ahogyan elképzeltétek. Meglátjátok, az esküvőn mindenki imádni fogja a dekort, a menyasszonyi ruhát és a csokrokat, és jó esetben senkinek nem tűnik majd fel, hogy megfogadtátok-e a kéretlen tanácsokat vagy sem.

Hasznos tipp!

Ha van olyan rokon, aki annyira túlbuzgó, hogy nem tudja elviselni, ha nem vehet részt a szervezésben, bízzatok rá kisebb feladatokat, és talán nem érzi majd úgy, hogy mindenáron el kell látnia benneteket tanácsokkal.

Nagyon fontos, hogy szervezés közben minden átlátható legyen, ezért van szükség a táblázatokra, a költségvetésre, és egy-két olyan megbízható szakemberre, akitől rengeteg tanácsot kaphattok a nehezebbnek tűnő falatoknál.

Bízzatok azokban, akiknek rengeteg tapasztalata van az esküvők világát illetően, és ne hagyjátok, hogy beborítson benneteket a végeláthatatlan teendő lavina!