Habosbabos Esküvői Magazin > Esküvőtippek  > Így készül a bombabiztos esküvői forgatókönyv!

Így készül a bombabiztos esküvői forgatókönyv!

Egy filmhez, vagy egy színházi darabhoz teljesen természetes, hogy forgatókönyvet írnak. Így lesz zökkenőmentes, így tudja mindenki a pontos feladatát, szerepét. Gondoljunk csak bele! Hány ember összehangolt munkájára van szükségünk, hogy ugyanezt elmondhassuk az esküvőnkről is? Ugye, hogy kapásból 8-10-nél járunk?

Kategóriafüggetlen banner

Ha ti szervezitek a saját esküvőtöket, tegyetek fel magatoknak egy nagyon fontos kérdést: Mindenki tisztában van a feladatával, és átlátja az egész esküvő menetét? Ugyanis nagyon sokszor előfordul, hogy egyetlen ember szervezi és látja át az egész esküvőt lépésről lépésre. Ezzel csak egy gond van, hogy még nem találták fel a teleportálást!

Higgyétek el, a nagy napon se időtök, se energiátok nem lesz, hogy minden dolgos családtagot, barátot, szolgáltatót ti koordináljatok. Írjatok hát esküvői forgatókönyvet, hogy levegyetek egy óriási terhet a saját vállatokról. Olyan ez, mint Dorothynak a sárga köves út… Mindenkinek segíteni fog eligazodni az esküvő zavaros erdejében. Hogy kezdjetek neki? Mutatjuk azt a sárga köves utat!

Miért hasznos az esküvői forgatókönyv?

Az esküvői forgatókönyv írásnak is több fázisa van. Már a szervezés félidejében érdemes írni egyet, amit aztán bővíthettek, változtathattok még. Remek kiindulási pont, és segít rámutatni a szervezésbeli hibákra. Ha a legalapvetőbb mozzanatokat időben összeírjátok, hamar fény fog rá derülni, hol csúsznak össze a teendők, hol van szabad óra a végső simítások elkészítésére, mire mennyi időt érdemes hagyni.

Sok vészhelyzetet előzhettek meg, és sok „mindjártmegőrülökaztsemtudomholállafejem” pillanattól szabadulhattok meg. Stresszmentes esküvőszervezés? Ugye, hogy már nem is tűnik annyira lehetetlennek?!

Ki milyen forgatókönyvet kapjon?

Egy forgatókönyv akkor fog igazi segítséget nyújtani, ha mindenki a számára fontos információkat találja meg benne. Éppen ezért érdemes több verziót készíteni, de ez persze nem azt jelenti, hogy egy 100 fős esküvőnél 100 különböző forgatókönyvet kell írni. Elég néhány verzió, összeszedtük a legfontosabbakat:

  • Családtagok, barátok forgatókönyve: Az örömszülők, testvérek, tanúk, közeli barátok biztos, hogy ki fogják venni a részüket az esküvői teendőkből. Éppen ezért, az ő forgatókönyvükbe érdemes azokat a feladatokat megjelölni, ahol szükségetek lesz rájuk. Ilyen lehet a terem feldíszítése, az anyakönyvvezető fuvarozása, a virágdíszek szállítása, a szolgáltatók felügyelése, a menyasszony öltöztetése, stb. A nagy nap előtt fussátok át velük a forgatókönyvet, így mindenkinek egyértelmű lesz a feladata az esküvőn.
  • Fotós, videós forgatókönyve: Nagyon fontos, hogy részükre jelöljétek meg, mikor hol kell lenniük, melyik pillanatokat kell megörökíteniük. Lehet, hogy utólag jut eszetekbe, milyen jó lenne néhány pillanatkép a menyasszonyi frizurátok elkészüléséről, az öltöztetésről… Ezekhez a mozzanatokhoz írjátok oda nekik a fodrász/sminkes szalon pontos címét, az időpontot, és el ne felejtsétek, hogy nem csak ti, de a vőlegényetek is fog készülődni! Érdemes elcsúsztatva kezdenetek az öltözést, hogy a fotós, videós mindenhol ott tudjon lenni emlékeket gyűjteni a számotokra!

  • Esküvői helyszín kapcsolattartójának forgatókönyve: Ha van esküvőszervezőtök, ha nincs, biztos, hogy lesz egy kapcsolattartótok az esküvő helyszínéről. Neki kell megmondanotok a végleges létszámot, leadni a vacsoramenüt, stb. Érdemes számára is készíteni egy forgatókönyvet, amiben felhívjátok a figyelmét a násznép érkezésének időpontjára, a produkciók (lufi engedés, galambröptetés, stb.) sorrendjére, az extra kérések eszközigényére…
  • Vőfély, ceremóniamester forgatókönyve: Őket nyilván nem az fogja elsősorban érdekelni, hány órakor sminkelnek, öltöztetnek titeket. Azonban annál fontosabb, hogy tudják, hány órakor lesz a menyasszony kikérés, ha lesz, mikor tálalják a levest, mikor kezditek a nyitótáncot, a nászajándékokat a menyecsketánc előtt-alatt-után kapjátok-e meg… Így pontosan fogják látni a lakodalom lendületét, és ki tudják egészíteni az üres járatokat feladatokkal, játékokkal, vicces versekkel, és tudják koordinálni a násznépet.
  • Saját forgatókönyvetek: A legvastagabb, legrészletesebb forgatókönyv lesz a sajátotok. Érdemes az összes többit egybeolvasztani, így, ha a fodrászszékben ülve felhív titeket az egyik örömapa, hogy ki is megy végül az anyakönyvvezetőért, ti azonnal puskázhattok, és probléma megoldva! Nem árt nap közben többször belenéznetek, és ellenőriznetek, hogy minden időben történik-e, így nem fogtok megcsúszni semmivel sem!

Készüljetek fel rá, hogy mindenki meg fog mosolyogni titeket, amikor átadjátok az esküvői forgatókönyvüket. Biztos lesz legalább egy valaki, aki megkérdezi: Nem izgulod egy kicsit túl? Ne is foglalkozzatok vele!

Biztosra vehetitek, hogy mindenki hasznát fogja venni ennek a mankónak, és az esküvőtök napján így kiélvezhetitek a készülődés, szertartás, lakodalom minden pillanatát. Ugye, hogy nem is volt olyan nehéz megtalálni a sárga köves utat?